l l l
fb fb

Handelingsprotocol Verbeteren Pedagogisch Klimaat

Moskee/Koranscholen nemen een bijzondere plaats in. De lessen worden vaak gegeven door leerkrachten die veel af weten van de Koran of de Arabische taal maar die geen lerarenopleiding hebben gevolgd.

Kinderen leren beter als de juiste methoden worden gehanteerd om hen nieuwe vaardigheden aan te leren. Goed gedrag belonen werkt beter dan kinderen op hun tekortkomingen wijzen. De school heeft een verantwoordelijkheid voor de lessen en de wijze waarop deze gegeven worden.

In een samenleving waar lijfstraffen geen plaats meer hebben, zal de leerkracht nieuwe methoden moeten aanleren. Kinderen krijgen zo vertrouwen in hun onderwijzer en zullen beter leren. Ouders zijn de eerstverantwoordelijken voor de opvoeding van hun kinderen.

Samen met de moskeeschool kunnen zij gebruik maken van nieuwe les- en opvoedingsmethoden zoals beschreven in dit protocol.

Lees het protocol.

handelingsprotocol

« terug  |   deel dit artikel op: deel dit artikel op twitter deel dit artikel op facebook deel dit artikel op linkedin w

Actueel

Social Pact Partner

Trias Pedagogica is samenwerkingspartner van Social Pact, een alliantie van bewoners, maatschappelijke organisaties, het bedrijfsleven en professionals uit Amsterdam Zuidoost.  |  lees meer »

Training Intercultureel Vaderschap

Praktische training hoe betrek je vaders bij de opvoeding voor professionals van arts tot OKT  |  lees meer »

Agenda

Er zijn momenteel geen berichten online (met deze selectie)...

Artikelen

Ouders steunen ouders bij opvoedproblemen

Ouders kunnen veel baat hebben bij een uitwisseling van ervaringen met andere ouders. Op basis van gelijkwaardigheid komen ze vaak tot mooie oplossingen voor hun opvoedproblemen, blijkt wel bij twee bijzondere initiatieven in Groningen en Amsterdam. Artikel in Augeo Magazine, auteur Annette Wiesman.  |  lees meer »

Trias Pedagogica
Wilhelminaplantsoen 1B
1111 CJ Diemen

+31(0)6 - 148 487 30
 |  info@triaspedagogica.nl e-mail